اميرمؤمنان على عليه ‏السلام پيشواى بزرگ اسلام و امام اول شيعيان جهان در سال چهلم هجرى يعنى سى سال بعد از رحلت پيامبر خاتم صلى الله عليه و آله و سلم چشم از اين دنياى مادى فروبست و روح بلندپروازش از تنگناى اين جهان به ملكوت اعلى بال و پر گشود.


به دستور حضرت علی (ع)، فرزندانش امام حسن عليه‏ السلام و امام حسين عليه‏ السلام، بدن مطهر او را در زمين مرتفعى كه عرب به آن «نجف‏» مى‏ گويد، مدفون ساختند. بدون اينكه مردم بدانند محل دفن حضرت علی (ع) كجاست.


آرى على عليه ‏السلام شخصيت عالي قدرى كه با زور بازوى وى كمر كفر و سطوت شرك و بت پرستى در هم شكست و با جانبازيهاى مردانه ‏اش، تعاليم اسلام در سراسر عربستان گسترش يافت و مردم به دين خدا گرويدند، بواسطه كينه ديرينه‏ اى كه دشمنان از وى بدل گرفته و در سينه پنهان داشته بودند، چنان از خلافت و روى كار آمدن وى نگران و ناراضى بودند كه اگر دستى به قبر او پيدا مى ‏كردند، از تعرض به ساحت مقدس و مدفن مقدس آن حضرت خوددارى نمى‏ نمودند.

از اين رو مدفن اميرالمؤمنان در حدود 150 سال همچنان از انظار عموم پنهان بود و فقط ائمه طاهرين و عده ‏اى از شاگردان مخصوص آن بزرگواران از محل دفن آن حضرت آگاه بودند، و در فرصتهايى كه دست مى ‏داد، دور از چشم دشمنان، تربت پاك شاه مردان را زيارت مى‏ كردند.


ادامه مطلب

طبقه بندی: زندگی نامه ائمه,
دنبالک ها: ** شاهکار امام علی (ع) در پاسخ به سوال تکراری **، ويژگيهاى حضرت معصومه (س)، زندگی حضرت اسماعیل علیه السلام، داستان قابیل و هابیل در قرآن، نگاهی بر زندگی نامه علی اکبر (ع)، خلاصه ای از زندگی امام رضا (ع)، خلاصه ای از زندگی امام سجاد (ع)، خلاصه ای از زندگی نامه امام حسن مجتبی (ع)، خلاصه ای از زندگی نامه حضرت فاطمه زهرا (س)، خلاصه ای از زندگی نامه حضرت علی (ع)،

تاريخ : جمعه 16 مرداد 1394 | 17:48 | نویسنده : بتول زارعی | [cb:post_comment_text] [cb:post_comment_count]
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کمیاب98